- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Op 2 oktober opent de Japanse modeketen Uniqlo een eerste winkel in België op de Meir in Antwerpen. Vanuit ons land wil de retailer de Benelux veroveren.
Het Japanse Uniqlo is wereldwijd al in 16 landen aanwezig. In Europa telt het bedrijf 26 winkels in vier landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Rusland en Duitsland). België wordt Uniqlo’s vijfde retail markt in Europa. Het bedrijf zet hiermee een volgende stap in haar Europese expansieplan. "De opening van de eerste winkel in Antwerpen, een belangrijke en invloedrijke modestad, is het startschot voor Uniqlo’s expansie in de Benelux", zegt Takao Kuwahara, Fast Retailing Group Senior Vice President en UNIQLO Europe Chief Operating Officer. "We kijken er erg naar uit om ons merk en onze producten te introduceren in de Benelux."
Om haar komst naar België te vieren, maakt Uniqlo vandaag ook de namen bekend van de Antwerpse gezichten in de ‘People campagne’. Bent Van Looy, Helena Eeckeleers, Felix Denayer, Joke De Coninck, Mark Colle en Francine Martens vormen de groep van zes die het gezicht worden van de lanceringscampagne.
Uniqlo biedt zowel een mannen-, vrouwen- als kindercollectie aan en is bekend voor zijn groot aanbod aan basic kledingstukken in verschillende kleuren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?