- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hoe moet het verder met onze voeding en ons economisch systeem na COVID-19? En welke rol speelt duurzaamheid daarin? “We moeten onze manier van leven en onze landbouw veranderen. We hebben geen keuze”, zegt Emmanuel Faber, CEO van Danone Group.
Emmanuel Faber was gisteren in België naar aanleiding van de lancering van de Belgian Alliance for Climate Action, een organisatie die bedrijven bij elkaar brengt die een milieuvriendelijke toekomst willen vormgeven en waar onder meer Aldi, Lidl, Delhaize, Carrefour, Colruyt, Ikea, Nestlé, Spadel, Unilever en Danone deel van uitmaken. Emmanuel Faber kwam er speciaal voor naar het hoofdkwartier van Danone België in Rotselaar. “Dit is een heel belangrijk initiatief. Ik denk dat het tijd is voor ondernemingen om zich met concrete daden te engageren voor klimaatdoelstellingen. Bedrijven moeten het zelf doen, we moeten niet wachten op overheden. Het cruciale in dit verhaal zijn de science based targets, de wetenschappelijke onderbouwde doelstellingen die bedrijven zich stellen, zodat het niet bij woorden blijft. Het is ook belangrijk dat het samen gebeurt. Alleen kunnen bedrijven het niet voor elkaar krijgen. Ze moeten elkaar inspireren, helpen en ondersteunen. Als we een stevig en duurzaam herstel willen na deze crisis is dat de richting waar we uit moeten.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?