- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voormalig Delhaize-baas Pierre-Olivier Beckers pompt samen met enkele andere investeerder 1,5 miljoen euro in in Dgenious, een Brusselse start-up die een data-analysetool heeft ontwikkeld voor retailers.
Dgenious, dat bijna vier jaar geleden werd opgericht, heeft al zo'n 4.000 klanten, waaronder verschillende bekende merken zoals Jeff de Bruges, Färm en Sequoia. Om zijn expansie te ondersteunen, haalde het Brusselse bedrijf onlangs 1,5 miljoen euro op. Onder de investeerders bevinden zich verschillende historische aandeelhouders van de start-up, maar ook nieuwkomers zoals Pierre-Olivier Beckers, de voormalige CEO van Delhaize, meldt De Tijd. Na zijn vertrek aan het hoofd van de retailer werd de voormalige CEO een "serial investor" door te investeren in verschillende start-ups: Tipaw (een dienstenplatform voor huisdieren), Simone a Soif! (biologische limonades), Wooclap (een interactief leerplatform) en anderen. Hij heeft ook geïnvesteerd in een aantal business intelligence-bedrijven, waaronder Dgenious. De analysetool die door de Brusselse start-up werd ontwikkeld, is bijzonder geschikt voor ketens met tientallen of zelfs honderden winkels. Het maakt het mogelijk een hele reeks gegevens uit verschillende bronnen in real time te beheren op één enkel platform. Het kan bijvoorbeeld de verkoop van verschillende filialen vergelijken, nagaan welke artikelen het best verkopen en wanneer, en automatisch gedetailleerde rapporten delen met andere leden van de organisatie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?