- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tradities zijn er om in ere te houden. Dus ook de traditie van Gondola Academy om ieder jaar in september de poster te publiceren met een samenvatting van de recente ontwikkelingen in de belangrijkste FMCG-categorieën, dankzij de gegevens van onze partner NielsenIQ.
De gegevens die op onze poster zijn verzameld zijn NielsenIQ MAT-cijfers, die een periode van 12 maanden van juli 2020 tot juni 2021 bestrijken. Deze cijfers bevatten dus een heel jaar ‘Pandemie’ die we vergelijken met de cijfers van juli 2019 tot en met juni 2020, waar maar 4 COVID-19-maanden inzitten. Het is dus ook niet verwonderlijk dat er heel veel categorieën nog steeds hard groeien. Maar we merken toch ook wel verschuivingen ten opzicht van vorig jaar.
In onze commentaren hieronder maken we een onderscheid tussen de evoluties van nationale merken (“National Brands” – afkorting: “N.B.”) en private labels (afkorting: “P.L.”).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?