- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgisch-Nederlandse modegroep FNG heeft alweer een nieuwe winkelketen overgekocht. Na Miss Etam en Brantano, neemt het bedrijf nu ook Concept Fashion over.
De laatste overnameprooi van de Fred & Ginger-groep is een modeketen met 15 baanwinkels, die vooral in West- en Oost-Vlaanderen gelegen zijn. Met de overname van Concept Fashion versterkt FNG zich in het segment van baanwinkels buiten de stadscentra, maar het moet de groep ook voet aan grond geven in de herenmode.
Concept Fashion haalt de helft van zijn omzet uit kledij voor mannen, een segment waarin FNG alleen nog maar met het recent overgenomen Suitcase actief in is. Dieter Penninckx, de CEO van FNG, ziet belangrijke synergieën tussen Suitcase en Concept Fashion. Zo zullen de merken die die laatste verkoopt ook aangeboden worden via de online winkel van Suitcase.
Concept Fashion is een relatief kleine speler, met een jaaromzet van 16 miljoen euro en een beperkt aantal winkels. FNG wil de modeketen echter uitbouwen en het aantal vestigingen verdubbelen. Het optimisme van FNG is opvallend, in tijden dat fysieke modewinkels het moeilijk hebben om op te boksen tegen de Zalando's van deze wereld. "Als je ziet wie het moeilijk krijgt, zijn dat vaak concepten met één merknaam op de gevel en één merk in de winkel", zegt Penninckx in De Standaard. Hij wijst erop dat Concept Fashion meer dan 40 merken onder één dak aanbiedt, en zowel het midden- als het premiumsegment bedient.
Concept Fashion is al de vierde overname van FNG Group in minder dan twee jaar. De groep bestaat ondertussen uit merken als Fred & Ginger, CKS, Suitcase, Miss Etam en Brantano.
(foto: Conceptfashion.be)
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?