- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
FrieslandCampina onderzoekt de verkoop van zijn vruchtensappen- en frisdrankenafdeling Riedel. Daarmee belanden merken als Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, Taksi en Extran in de etalage.
Het afstoten van de fruitsappen en frisdrankendivisie kadert in de nieuwe strategie van FrieslandCampina, waarin het Nederlandse bedrijf zich meer op zuivel wil concentreren. “Naar aanleiding van de actualisering van onze concernstrategie route2020, waarbij we meer nadruk leggen op het zuivelportfolio, onderzoeken we de verkoop van onze vruchtensappen- en vruchtendrankenactiviteiten,” zegt CEO Roelof Joosten in een persbericht.
“FrieslandCampina wil ervoor zorgen dat Riedel goed gepositioneerd is om in te spelen en te reageren op veranderende klanteisen en consumptiegewoonten. Daarom zijn wij ervan overtuigd dat het belangrijk is dat Riedel een volgende stap zet in zijn ontwikkeling,” zegt hij nog.
Riedel is marktleider in Nederland in zowel de houdbare als gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken met een breed assortiment. Dit productassortiment wordt verkocht op de Nederlandse en Belgische markt en is verkrijgbaar in onder meer supermarkten, horeca, kantines, benzinestations en automaten. Bij ons is de bedrijfsdivisie vooral bekend van zijn fruitsapmerk Appelsientje en de sportdrank Extran.
De geconsolideerde netto-omzet van de vruchtensappen- en vruchtendrankenactiviteiten in 2016 bedroeg ongeveer 125 miljoen euro. Bij Riedel werken 200 mensen en het bedrijf maakt momenteel deel uit van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?