- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Scandinavian Tobacco Group en Swedish Match zijn sinds 1 januari 2011 officieel gefuseerd. De naam Swedish Match verdwijnt en zaken als de huisstijl zullen worden aangepast. De nieuwe fusieorganisatie telt ruim 100 man personeel. De voormalige structuur van de Benelux wordt losgelaten en België en Luxemburg worden bediend door een organisatie onder leiding van de Belg Koen Bilcke. Scandinavian Tobacco Group Holland werkt vanuit de Brabantse plaats Eersel, waar de fabriek van Scandinavian Tobacco Group al was gevestigd. Het verkoopkantoor van STG Nederland verhuist hier in het eerste kwartaal van 2011 naar toe. Qua logistiek wordt de structuur van Swedish Match overgenomen. Beide partijen vullen elkaar goed aan. Zo was Swedish Match met merken als La Paz, Justus van Maurik en Oud Kampen al actief voor verschillende doelgroepen, in cigarillos was het zwak. De nieuwe combinatie zal vooral naar de handel toe inzetten op de naam Scandinavian Tobacco Group, richting consument blijft STG terughoudend. De grootste waarde van het bedrijf zit hem in de merken en er wordt gekeken hoe die versterkt en effectiever ingezet kunnen worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?