Gamma
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gamma
Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketen Gamma, ziet ruimte voor meer dan 100 winkels in België. Zo vertelt CEO Joost de Beijer aan het Nederlandse nieuwsmedium RetailTrends. De keten heeft momenteel 83 winkels in België.
Joost de Beijer, die iets meer dan een jaar aan het roer staat van Intergamma, heeft grote ambities voor zijn doe-het-zelfdochter Gamma in België. Hij gelooft dat België het potentieel heeft om minstens 100 winkels te huisvesten, vertelde hij donderdag aan RetailTrends. Met 83 vestigingen is de keten al goed vertegenwoordigd in ons land, maar minder goed dan rivalen als Brico en Hubo, die er elk ongeveer 150 winkels hebben. Het nieuwe managementteam, dat sinds vorige week geleid wordt door Dominique Motte (ex-Beliving, Juntoo, AS Adventure, etcetera), heeft de taak gekregen om de kloof te dichten met de concurrentie door de grens van 100 winkels te breken. Maar de ambities van Intergamma beperken zich niet tot België noch tot de keten Gamma. Daarom heeft de Nederlandse onderneming naast de benoeming van Dominique Motte ook zijn andere managementteams vernieuwd en Cees van Vliet aangesteld als hoofd van Gamma in Nederland en Nicky Claeys als hoofd van Karwei, de andere dochteronderneming die gespecialiseerd is in doe-het-zelf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?