iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Na de overname van het Italiaanse Gigi Gelato, versterkt Greenyard zijn positie op de markt van de plantaardige ijsjes dankzij de overname van het Belgische Crème de la Crème. Dat maakte het bedrijf zopas bekend.
Greenyard wil de markt van de plantaardige ijsjes verder veroveren. Na de overname van Gigi Gelato in mei vorig jaar, heeft Greenyard nu Crème de la Crème overgenomen. Dit Belgische bedrijf is gespecialiseerd in de productie en de verkoop van lactosevrij en vegan ijs, zoals schepijs en ijsjes op een stokje. De overname past binnen Greenyards strategie om “een volledig assortiment gezonde, pure-plant producten te creëren voor elk moment van de dag”. De Greenyard Frozen divisie zet ook volop in op deze beweging, met onder andere een nieuw assortiment van plantaardige diepvriesdesserts en snackproducten. "We zijn blij om het Crème de la Crème-team op te nemen in de Greenyard familie en onze kennis en productiecapaciteit van pure-plant ijs, hier in België, verder te versterken”, reageert Francis Kint, CEO van Greenyard. “We zijn ervan overtuigd dat de vraag naar lekkere, gezonde, pure-plant snack- en dessertproducten zal blijven groeien."
Dat vegan ijs in opmars is, is te danken aan de trend van een gezonde, glutenvrije en plantaardige levensstijl. Daarnaast zijn er ook steeds meer mensen met een lactose-intolerantie. “De plant-based markt zal tussen 2023 en 2032 groeien met een CAGR van 11,7%. In lijn daarmee, is ook het assortiment veganistisch, pure-plant ijs op weg voor een groei met dubbele cijfers, met een geschatte CAGR van 10,8%3 tussen nu en 2032”, vervolgt Kint.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?