- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De verkoop van FMCG-producten groeide vorige week met 7,6% tegenover vorig jaar, een serieuze vermindering tegenover de week ervoor, toen de groei nog 21% bedroeg. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen.
De groei in de verkoop van FMCG-producten neemt af. In de eerste week van juni bedroeg de groei 7,6%, een stevige daling tegenover de week ervoor. Nielsen merkt op dat de tragere groei samenviel met kouder weer tegen het eind van de week. “Als we kijken naar de vier weken die week 23 voorafgaan, dan zien we een groei in dubbele cijfers voor de Belgische FMCG, een verschil met wat we de voorbije week zien”, zegt Johan Vrancken, managing director bij Nielsen Benelux Connect. “Hoewel de groei lager ligt tegenover de voorgaande weken, is de omzet nog altijd hoog – net onder 400 miljoen euro. Dat heeft deels te maken met een opstoot door de verlofdagen, wanneer we traditioneel eeen piek zien in de verkoop van FMCG.” Alcohol blijft de sterkst groeiende categorie, maar de groei lag ook hier de voorbije week lager (+19%) dan in de week ervoor (+48%).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?