Plus Interview Hans Michiels (Het Hinkelspel): “Wees niet bang om voor iets helemaal anders te gaan”

Emy Elleboog
Emy Elleboog
Veel lezers kennen Hans Michiels waarschijnlijk nog wel van een van de functies die hij twintig jaar lang uitoefende bij Delhaize – in de communicatie, als VP business development & real estate, VP food/dry products of als verantwoordelijke voor het winkelnetwerk in Vlaanderen. Hij maakte niet alleen de overstap naar een ander bedrijf, maar herbekeek ook wat hij wilde doen, zoals hij ons uitlegt in dit interview.
Sociale media hebben niet altijd de beste reputatie en het klopt ook wel dat ze soms veel druk en onnodig lawaai veroorzaken in het dagelijkse tumult. Maar ze hebben ook hun positieve kant – als je bijvoorbeeld via je LinkedIn-account spontaan een bericht krijgt over een wending in de professionele loopbaan van mensen die je al een hele tijd niet meer hebt gezien. Dan kun je die ten minste even een vriendelijke groet sturen. En voor mij als journalist levert dat ook soms een idee voor een artikel of een reportage op. Neem nu Hans Michiels, die we kenden uit verschillende leidinggevende functies bij Delhaize. In 2022 ging hij na twintig jaar weg bij de keten met het leeuwenlogo. Wat hij vervolgens zou gaan doen? Dat kwam ik inderdaad te weten via LinkedIn. In zijn profiel lees ik: “Kaasmaker, met een passie voor de ambachtelijke productie van voeding en duurzame productiesystemen”. Een professional uit de retail die een passie krijgt voor artisanale producten? Daar wil ik meer over weten!
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?