- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Maaltijdboxenleverancier HelloFresh heeft sterke resultaten neergezet in het derde kwartaal van dit jaar. De omzet steeg in vergelijking met een jaar geleden met 45%, terwijl ook het aantal klanten en bestellingen stijgt.
HelloFresh heeft geprofiteerd van de geleidelijke terugkeer naar het normale leven deze zomer. De Duitse groep laat een omzetgroei van 45% zien tegenover een jaar geleden, van 970,3 miljoen euro naar 1,41 miljard euro. Een sterke groei die vooral te wijten is aan de stijging van het aantal actieve klanten (+38,8%), wat zich ook vertaalt in meer bestellingen (27,59 miljoen, +41,6%) en een hogere gemiddelde waarde per bestelling. De contributiemarge van de HelloFresh Group bedroeg 22,5% in het derde kwartaal van 2021, voornamelijk door de uitbreiding van de productiecapaciteit, de terugkeer naar een normaler zomerseizoen en in mindere mate ook door een zekere vorm van inflatie in bepaalde kostencategorieën. De aangepaste EBITDA-marge voor het derde kwartaal bedraagt 5,6%. “Ook in het derde kwartaal van 2021 zijn we fors blijven investeren in ons product en onze service, waardoor ons aanbod nog aantrekkelijker is geworden voor onze klanten. We hebben ook extra ingezet op de verdere uitbreiding van onze productiecapaciteit om de juiste basis voor sterke groei op lange termijn te ontwikkelen”, zegt Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh.
HelloFresh zet zijn groei ook door in geografisch opzicht, door zich in de voorbije maanden te lanceren in twee nieuwe Europese markten: Noorwegen in juli en Italië vorige maand. De Duitse groep heeft ook de overname gerealiseerd van YouFoodz, de Australische leider in het segment prêt-à-manger en heeft een participatie van ongeveer 10% aangekondigd in Chefmarket, de Russische leider in maaltijdkits. Met al die investeringen behouden we de focus op onze omzetdoelstelling van 10 miljard euro op middellange termijn en zijn we goed op weg om de toonaangevende wereldwijde speler in ‘food solutions’ te worden", zegt Dominik Richter.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?