- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Producten met een Nutri-Score op de verpakking groeien met 18,5%, geven cijfers van Nielsen aan. Producten zonder stijgen met 0,85%.
Er bestaat zoiets als een Nutri-Score-effect. Uit onderzoek van Nielsen France blijkt dat de invloed van Nutri-Score op de verkoop groot is. Midas Veraart van NielsenIQ, die het onderwerp aansneed op het derde Verscongres van Gondola: “Uit onderzoek dat Nielsen in Frankrijk gedaan heeft, blijkt dat de verkoop van producten waar geen Nutri-Score op vermeld staat, groeide met 0,8%. In dezelfde periode groeide de verkoop van producten waar het label wel op staat met 18,5%. Dat is een heel duidelijk resultaat.” Veraart verwijst ook naar een studie van de Gentse universiteit, waaruit blijkt dat de Nutri-Score een duidelijke positieve invloed heeft op de aankoopintenties van Vlaamse consument als het over gezonde producten gaat. Omgekeerd is die invloed er niet: de aankoopintentie blijft dezelfde bij ongezonde producten. De onderzoekers besluiten daaruit dat de Nutri-Score zijn effect niet mist en consumenten helpt om gezondere voedingskeuzes te maken.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?