- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In een nieuwe ondergoedcampagne van Hema is een model te zien dat een stoma draagt. Op sociale media lokt de campagne veel (vooral postieve) reacties uit.
In de nieuwe campagne van Hema zijn verschillende vrouwen te zien met verschillende figuren, leeftijden en huidskleuren. Onder hen ook Lynn Quanjel, een 28-jarig Nederlands model met een stoma. “Bij Hema willen we dat iedere man en iedere vrouw zich goed in zijn vel voelt. Zij mogen er ook zijn. Vandaar deze campagne, met onder meer Lynn”, zegt woordvoerster Frederike van Urk. Bij veel mensen lokt de campagne positieve commentaren uit. Niet alleen omwille van de vrouw met een stoma, maar ook omdat er vrouwen in alle maten en kleuren op staan. Eerder werkte Dove al heel nadrukkelijk met vrouwen en mannen met een ‘gewoon’ uiterlijk. Lynn Quanjel kreeg een jaar geleden een stoma. Nadat ze een tijd abnormaal veel afgevallen was, bleek dat haar dikke darm moest weggehaald worden. Haar carrière als lingeriemodel leek voorbij, maar intussen werkt ze wel nog altijd als model. Het is de eerste keer dat ze met haar stoma te zien is. Ook op Instagram verbergt ze niet dat ze een stoma heeft.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?