- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinds begin maart verkoopt H&M ook andere merken op zijn officiële site in Zweden en Duitsland. En het is maar een begin, want de retailer wil het concept ook naar andere markten uitbreiden.
“Onze klanten kunnen voortaan aankopen doen bij een groter aantal merken van de familie van de groep H&M en bij een selectie van andere modemerken zoals Lee, Wrangelr en Kangol”, zegt een woordvoerder aan Reuters. De retailer heeft in eerste instantie zijn nieuwe concept in thuisland Zweden en ook in Duitsland gelanceerd. “We gaan in de toekomst het concept in andere landen invoeren”, aldus de onderneming, zonder te specifiëren over welke markten het gaat. Momenteel gaat het om dertien merken voor vrouwen en vijftien voor mannen die verenigd worden onder de vlag ‘H&M With Friends’. Door zijn platform te openen voor andere merken hoopt H&M de concurrentie aan te gaan met andere marktplaatsen die steeds populairder worden bij consumenten, zoals Zalando, Asos of het onvermijdelijke Amazon. Vorig jaar verkocht de Zweedse groep een derde van zijn producten online, terwijl zijn omzetcijfer 18,9 miljard euro haalt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?