- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De winnaar van Maak Je Smaak- the Battle is bekend. Lay's Honey Glazed BBQ Ribs kreeg 43% van de stemmen en versloeg de andere finalisten New York Hotdog en Cocktail Andaluz. De smaak zal in 2014 als limited edition verkrijgbaar zijn in de supermarkt.
Na het eerste Belgische succesverhaal in 2011 met de nu al iconische chipssmaak Bicky Crisp, startte PepsiCo BeLux dit jaar opnieuw met de zoektocht naar een nieuwe smaak voor de Limited Edition 2014. Finalisten Pierre Abergel (New York Hotdog), Sander Poppe (Cocktail Andaluz) en Tim Van Peteghem (Honey Glazed BBQ Ribs) werden uit de bijna 126.000 smaakinzendingen als finalisten gekozen door zowel de Belgen als de Smaakjury met o.a. topchefs Kwinten De Paepe en Arabelle Meirlaen.
Met 34.074stemmen (43% van het totaal), zal de Lay’s Limited Edition 2014 Honey Glazed BBQ Ribs vanaf februari 2014 voor maximaal 1 jaar in België verkrijgbaar zijn. Bedenker Tim Van Peteghem is verrukt: hij vindt ‘zijn’ smaak niet alleen vanaf volgend jaar februari 2014 in de winkel maar krijgt bovendien 25.000 euro e?n 1 procent van de omzet van zijn Lay’s Limited Edition Honey Glazed BBQ Ribs gedurende maximaal 1 jaar.
Sander Poppe, de nummer 2 – met Lay’s Cocktail Andaluz kreeg 32% van de stemmen en wordt beloond met 5.000 euro. Lay’s geeft ook 2.000 euro als dank voor de inspanningen aan Pierre Abergel– die met 25% van de stemmen nummer 3 werd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?