- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Hugo Boss zag zijn omzet in 2018 tot 2,796 miljard euro stijgen (+2%). Daarnaast steeg ook de winst lichtjes met 2%, vooral gedreven door de eigen retail. De retailer verzekert trouwens dat 2019 nog winstgevender zal zijn.
Voor het boekjaar 2018 is de omzet bij Hugo Boss gestegen met een 2% tot 2,796 miljard euro (+4% rekening houdend met de wisselkoersen). Met een nettowinst van 236 miljoen euro is ook daar een lichte stijging (2%) te merken ten opzichte van het vorige boekjaar. Het operationeel verlies (EBIDTA) is stabiel gebleven rond 490 miljoen euro.
“2018 was een goed jaar voor ons en 2019 zal nog beter worden. Want dit jaar draait alles om de uitvoering van ons Business Plan 2022. Met focus op strategische prioriteiten, verzekeren we in 2019 en de komende jaren winst”, zegt Mark Langer, CEO van Hugo Boss. De dynamische groei heeft het modebedrijf te danken aan de eigen retail, met in het bijzonder de e-commerce.
Voor 2019 verwacht Hugo Boss een omzetgroei rond de 5%. Het doel is om tegen 2022 partnerschappen met online retailers te versterken, de renovatie van Boss-winkels volgens het nieuwe concept uit te breiden, een nog meer gepersonaliseerd gamma aan te bieden en de operationele processen van het bedrijf te versnellen. Dat alles moet zorgen voor meer groei. In november zouden volgens Hugo Boss al de eerste positieve resultaten zichtbaar moeten zijn.
Foto: website Hugo Boss
Erwin VandenboschWil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?