- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AH puur&eerlijk, het huismerk voor duurzame producten van Albert Heijn, verdwijnt uit de rekken. Ter vervanging lanceert de supermarktketen AH Biologisch, een nieuw huismerk voor biologische producten.
Binnen AH puur&eerlijk bestonden vier categorieën: biologisch, fairtrade, scharrelvlees, en ecologisch. Met de komst van AH Biologisch veranderen de biologische producten van het merk AH puur&eerlijk geleidelijk in AH Biologisch. AH puur&eerlijk scharrelvlees, fair trade en ecologische producten zijn in de loop van 2015 vervolgens te vinden binnen het AH Huismerk assortiment. Daarnaast zullen er ook AH puur&eerlijk-producten verdwijnen, maar Albert Heijn zegt daar “een goed A-merk alternatief” in de plaats te voorzien.
Focus op biopuur&eerlijk was een overkoepelend huismerk maar dat is niet meer nodig omdat de keurmerken ondertussen op eigen benen kunnen staan, klinkt het bij Albert Heijn. Bovendien blijft het aanbod in scharrelvlees, fairtrade en ecologische producten wel bestaan, benadrukt de retailer.
Toch wordt de focus nu duidelijk meer op bio gelegd, met reden. “Uit een onderzoek in Nederland, blijkt dat consumenten steeds vaker voor bio kiezen. 3 op 4 koopt regelmatig biologische producten en plant dat in de toekomstig nog regelmatig te doen. Met AH Biologisch willen wij beter inspelen op de vraag naar biologische producten”, zegt woordvoerster Sally Herygers.
AH Biologisch
Het gamma van het nieuwe huismerk AH Biologisch bestaat straks uit meer dan 1.200 producten en dit aantal zal in de loop van 2015 nog verder worden uitgebreid. Al de biologische producten zijn onafhankelijk gecontroleerd en dragen allemaal het Europese bio-keurmerk. Hiernaast krijgen de producten van AH Biologisch ook een nieuwe, frisse verpakking die vanaf deze week geleidelijk op het schap zal komen.
AH Huismerken
Albert Heijn veranderde enkele jaren geleden ook al het discountmerk Euroshopper door AH Basic. Momenteel heeft de retailer vier eigen merken: AH Basic (laagste prijs), AH Huismerk (middensegment), AH Excellent (premium) en AH Biologisch.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?