Huppa
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Huppa
In maart 2023 kondigden UpFresh en Franky Fresh Food hun fusie aan, maar nu raakt bekend dat de twee gefuseerde familiebedrijven voortaan opereren onder één merkidentiteit: Huppa.
Huppa is de nieuwe naam voor de twee gefuseerde familiebedrijven UpFresh en Franky Fresh Food, die samen meer dan 120 jaar ervaring hebben. Ze beschikken over 7 vestigingen verspreid over heel België en stellen 400 mensen tewerk. Huppa heeft een omzet van 240 miljoen euro en biedt een assortiment van meer dan 12.000 verse producten, waaronder charcuterie, kaas en traiteursmaaltijden, voor zowel de retail als groothandel. “Onze fusie betekent veel meer dan alleen een naamsverandering. Het staat voor een versterking van zowel onze service als onze expertise. Door samen te werken vanuit één krachtig platform, kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen en bedienen,” zegt Kurt Depuydt, bestuurder van Huppa, die benadrukt dat de nieuwe merknaam symbool staat voor de verdere groeiambities van het bedrijf, waarbij innovatie en kwaliteit hand in hand gaan. Naast verse producten biedt het bedrijf B2B-klanten ook een next-day delivery (voor 18u) en heeft het ook een nieuw hulpmiddel tot zijn beschikking, met de recente bouw van een volledig geautomatiseerd gekoeld magazijn. “Met deze investering zetten we een grote stap vooruit op het vlak van logistieke efficiëntie en service naar onze klanten toe. Door deze uitbreiding kunnen we nog flexibeler inspelen op hun behoeften en garanderen we een vlotte beschikbaarheid van ons volledige assortiment. Zo blijven we klaar voor de toekomst” vult bestuurder Yves Depuydt aan. De vernieuwde website is vanaf maandag beschikbaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?