Franky Fresh Food & UpFresh
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Franky Fresh Food & UpFresh
Groothandels in verse voeding Franky Fresh Food en UpFresh fuseren. Dat maakten de bedrijven zopas bekend. Op die manier willen ze hun marktpositie versterken en verdere groei realiseren.
Franky Fresh Food, een onderdeel van Willy Naessens Food Group, en UpFresh, geleid door de derde en vierde generatie van de familie Depuydt, bundelen hun krachten. De bedrijven, die samen zo'n 434 medewerkers tellen, leveren vanuit twee hoofdvestigingen en vijf hubs versproducten aan onder andere slagers, traiteurs, delicatessenwinkels, zelfstandige supermarkten, retail centrales en foodservices in heel België. Met deze fusie willen de bedrijven hun positie op de Belgische markt verstevigen en beter inspelen op veranderende marktbehoeften. Franky Fresh Food en UpFresh zijn samen goed voor 120 jaar familiaal ondernemerschap. Ondanks de fusie blijven beide ondernemingsgroepen dezelfde, vertrouwde diensten aanbieden. Bovendien blijven alle familiale aandeelhouders aan boord in de nieuwe constellatie. “Deze fusie creëert synergieën, schaalvoordelen en opportuniteiten op diverse domeinen voor onze klanten, medewerkers en leveranciers. Wij werken samen met hetzelfde doel en voor hetzelfde eindresultaat”, verklaart woordvoerder Dennis Ingelbeen. “Wij geloven rotsvast in deze consolidatie met behoud van onze eigen identiteit en sterke familiale verankering. Wij starten samen dit nieuwe verhaal met gezonde ambitie voor verdere groei.” De fusie moet nog goedgekeurd worden door de Belgische mededingingsautoriteiten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?