- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De relatief onbekende investeringsgroep Heylen neemt de operationele activiteiten van Huyghebaert over. Dat wil zeggen dat een bedrijf met honderd jaar geschiedenis en waar vier generaties een groot stuk van hun leven doorbrachten, nu de facto van eigenaar verandert. Het vastgoed in Mechelen blijft evenwel in handen van de familie Huyghebaert om zo de continuïteit voor de werknemers te verzekeren. Philippe Nowé, directeur van Huyghebaert spreekt namens de hele familie als hij zegt dat er de afgelopen jaren aanzienlijke financiële en organisatorische inspanningen werden geleverd om broodnodige veranderingen door te voeren, maar hoewel succesvol waren de resultaten onvoldoende. De Groep Heylen van hun kant gelooft rotsvast in de opportuniteiten van authentieke buurtwinkels en dat maakt van Huygebaert dan ook een logische keuze. De 100 winkels actief onder de naam Prima, de drie Cash&Carry's onder de naam Cashwell en de 250 winkels die onder eigen naam werken en beleverd worden door Huyghebaert komen nu onder controle van Groep Heylen. Om de leiderspositie van Huyghebaert in dit marktsegment te versterken zal de directie uitgebreid worden met logistieke en commerciële expertise en zal een herstel- en groeiplan uitgewerkt worden. Didier Clerx, CEO van Groep Heylen spreekt alvast vol vertrouwen: "Elke investering van deze schaal betekent als ondernemer / investeerder een risico. Maar wij zijn er als investeringsgroep vast van overtuigd dat dit een verhaal wordt waarmee we gezond kunnen concurreren met de grote retailketens en hun spin-offs."
Wilt u meer weten over deze overname en over andere opportuniteiten in de wereld van zelfstandige en gefranchiseerde winkels? Lees dan zeker Gondola Magazine van maart (verschijningsdatum: 19 maart) waar we uitvoerig stilstaan bij de franchiseformules in ons retaillandschap.
Nog niet geabonneerd? Abonneer u nu!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?