- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ikea start als eerste meubelretailer in België met live shopping. Een eerste sessie vindt plaats op 1 en 2 december.
Zoals we vorig week al aangaven is live shopping de trend van het moment en dat heeft ook Ikea begrepen. De Zweedse meubelgigant lanceert op 1 en 2 december zijn eerste live shopping-sessie, met als thema "dress your (winter)table”, ofwel: hoe ontwerp je je droomfeesttafel. "We hebben het live shopping-concept al in verschillende landen getest. In België wilden we meer contact leggen met onze klanten via verschillende kanalen: in de winkel, online, via de app sinds enkele maanden... en nu ook via live shopping-sessies", legt Carolien De Smit, country home furnishing & retail design manager bij Ikea België, uit.
Op termijn wil Ikea 4 keer per jaar een live shopping-sessie organiseren. “Dit is een eerste editie. We moeten afwachten hoe het loopt en wat het beste werkt, maar we willen het concept 4 keer per jaar invoeren om de 4 seizoenen te coveren door telkens een ander thema uit te werken“, verduidelijkt Carolien De Smit. Met deze live shopping-sessies wil Ikea inspiratie geven aan klanten, nieuwe collecties of nieuwe producten in de kijker zetten, maar ook extra uitleg geven bij meer technische producten, zoals bepaalde soorten verlichting of kussens.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?