- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse warenhuisgroep Intermarché heeft in 2012 een omzet geboekt van 432 miljoen euro in zijn Belgische vestigingen, een groei van 6%. Tachtig van de tweeëntachtig Belgische winkels bevinden zich in Wallonië, waar ze goed zijn voor een marktaandeel van 5%.
In thuismarkt Frankrijk presteerde Intermarché met 20,6 miljard euro omzet een groei van 7,4%. Dat is iets beter dan rechtstreekse concurrent Leclerc (+7 %), maar heel wat minder goed dan uitdager Système U die 11% vooruitging. De laatste drie jaar is het verkoopcijfer van Intermarché in Frankrijk niettemin met 15% toegenomen en de supermarkt haalt er nu een marktaandeel van 14%. Dat is 1,3% meer is dan drie jaar geleden.
De groep ‘Le Groupement des Mousquetaires’, waar Intermarché deel vanuit maakt, boekte in 2012 een globale omzet van 39,1 miljard euro (+5,6%) en rekent voor dit jaar op een verdere stijging met 5% à 6%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?