- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
James Mc Cann is weer in zadel als topman van een retailgroep. Nadat Carrefour France hem de deur wijsde voor zwakke resultaten op laatste 5 mei mag de brit nu als Chief Commercial & Development Officer aan de slag bij Ahold. De functie zelf is ook nieuw. Vanaf éen september gaat Mc Cann kunnen werken aan, onder meer “nieuwe, innovatieve manieren ontwikkelen om te voldoen aan de behoeften van de klant, de band met de klant te versterken en het aanbod te verbreden”, aldus Ahold in een communiqué. McCann wordt ook verantwoordelijk voor alle online activiteiten en initiatieven en zal een belangrijke rol gaan spelen in het uitbreiden van de activiteiten in nieuwe markten. Deze keuze voor de voormalige COO van Tesco duidt ook de richting aan van de groeistrategie van Ahold, die zonder twijfel uitkijkt naar het uitbreiden van zijn activiteiten naar nieuwe markten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?