- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische modeketen JBC organiseert morgen een eerste live stream shopping evenement waarbij klanten rechtstreeks producten kunnen kopen. Publiekstrekker is actrice Kim Van Oncen, die ook al twee collecties voor JBC ontwierp.
Modeketen JBC organiseert op donderdag 5 mei om 20u een livestream shopping. Eerder deed het bedrijf al productvoorstellingen op Instagram en Facebook, maar die boden minder interactieve mogelijkheden. Klanten konden wel vragen stellen, maar moesten vervolgens naar de winkel of de webshop om de kledij te kopen. Die drempel haalt de modeketen nu weg. Bart Claes, CEO van JBC: “Onze live shopping kan de klant niet alleen alle informatie over de stuks raadplegen, maar kan hij of zij de stuks ook meteen aan het winkelmandje in de webshop toevoegen zonder de video te verlaten. Hiermee is de ervaring voor de klant volledig geoptimaliseerd, en hopen we klanten de ultieme online shopping ervaring te bieden. Voor JBC zijn geïntegreerde live shopping video’s dan ook de toekomst van livestreams.” Het eerste ‘live shopping’-evenement wordt opgeluisterd door actrice Kim Van Oncen, die al twee collecties ontwierp met JBC. Ze presenteert tijdens de livestream zomertrends en stylingtips, terwijl kijkers via de chat rechtstreeks vragen kunnen stellen die live worden beantwoord.Livestream shopping is vooral in Azië big business, maar intussen springen ook bij ons retailers op de kar. Eerder deden IKEA, MediaMarkt en Schoenen Torfs het al bij ons.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?