- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Om de integratie van haar online activiteiten en fysieke winkels te verbeteren stelt JBC voor het eerst een chief omnichannel officer voor: Lode Van Laere.
De voormalige topman van het Amerikaanse lingeriemerk Intimacy neemt niet alleen de leiding over de 140 Belgische en Luxemburgse vestigingen van JBC, maar is ook de verantwoordelijk voor de webshop en de digitale marketing van het modemerk. Door deze verschillende verantwoordelijkheden te groeperen bij één centrale persoon hoopt JBC dat de webshop en de offline winkels beter in elkaar zullen overvloeien. Daarnaast wordt Van Laere ook lid van het directiecomité van JBC.
Bart Claes, topman van JBC, hoopt zich nu meer te kunnen toeleggen op de activiteiten van het modemerk in het buitenland. Het bedrijf wil voornamelijk in Duitsland verder uitbreiden, waar het in 2013 zijn eerste winkels opende.
Lode Van Laere was drie jaar lang topman bij Intimacy, een Amerikaans dochterbedrijf van lingeriefabrikant Van de Velde uit Schellebelle. Als schoonzoon van huidig voorzitter van de raad van bestuur Herman Van de Velde, werd hem een andere functie aangeboden binnen het bedrijf. Toch besloot Van Laere elders een nieuwe uitdaging aan te gaan en tekende bij JBC.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?