- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
JBC opent straks zijn eerste webshop in Nederland. De Belgische retailer zal er uitsluitend kinderkleding verkopen en rekent op Studio 100-figuren om van het Nederlandse avontuur een succes te maken. Dat schrijft zakenkrant De Tijd.
Vanaf 4 september, niet toevallig tegelijk met de start van het nieuwe tv-programma K3 zoekt K3, lanceert JBC een webshop in Nederland. JBC heeft sinds kort de rechten op Studio 100-kledij na België ook voor Nederland op zak en daarmee is het moment aangebroken om de stap naar Nederland te zetten, zegt CEO Bart Claes in De Tijd.
De Studio 100-figuren zoals K3, Piet Piraat en Samson & Gert moeten de Nederlandse consument naar de JBC-webshop lokken. De hype rond K3 zoekt K3 en tv-spotjes rond K3-kledij zetten de lancering extra in de verf bij onze Noorderburen.
De situatie is daarmee erg anders dan een tiental jaar geleden, toen JBC het al eens probeerde in Nederland met vijf fysieke winkels. De retailer moest die toen snel weer sluiten, maar JBC heeft met de Studio 100-licentie nu een sterke troef in handen.
Groeien in het buitenlandJBC heeft stilaan haar verzadigingspunt in België en Luxemburg bereikt, en kijkt daarom volop naar het buitenland voor groei. Zo is JBC ook in Duitsland actief en zette het onlangs zijn eerste stappen op de Chinese markt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?