Just Eat Takeaway
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Just Eat Takeaway
Just Eat Takeaway rapporteerde een omzetverlies van 3% in het derde kwartaal van dit jaar, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal bestellingen viel terug.
Just Eat Takeaway heeft zojuist de resultaten voor het derde kwartaal gepubliceerd. De omzet daalde met 3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en het totale aantal bestellingen in alle regio's daalde met 6%. In de Verenigde Staten daalde de omzet met 12%. Hetzelfde percentage werd genoteerd in Zuid-Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. Just Eat Takeaway noteerde echter een lichte stijging van 4% in Noord-Europa en 6% in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Jitse Groen, CEO van Just Eat Takeaway, geeft de hoop niet op en suggereert dat het bedrijf nog steeds op de goede weg is, dankzij recente nieuwe samenwerkingen met supermarkten en apotheken. Hieronder vallen de ontwikkeling van zijn retailtak, de samenwerking met Amazon, waardoor Amazon Prime-leden kunnen profiteren van gratis bezorging in Duitsland, Oostenrijk en Spanje, en het bezorgcontract met Lovehoney, een fabrikant van erotisch speelgoed voor volwassenen in Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?