Twee jaar na het faillissement bereidt het Franse damesmerk Camaïeu zich voor op een comeback door de krachten te bundelen met de winkels van nieuwe eigenaar Celio.

In augustus 2022 werd Camaïeu onder curatele geplaatst, waarna een maand later het faillissement volgde. Het damesmerk Camaïeu liet meer dan 2.000 werknemers in 500 winkels in de kou staan. Een jaar later hoorden we dat het Franse merk, dat inmiddels op een veiling was gekocht door Celio voor 1,8 miljoen euro, in de loop van 2024 toch zijn comeback zou maken. De exacte datum van deze herlancering is nu bekend. Camaïeu zal op 29 augustus uit de as herrijzen, met 12 fysieke winkels en een webshop, zo maakte het management van Celio. Voorzitter Sébastien Bismuth: "We hebben alleen de naam Camaïeu gekocht, niet de winkels, en zonder de teams, met het idee om bij Celio een dameslijn te lanceren (...) Celio moest zijn assortiment uitbreiden (...) Alle internationale merken doen tegenwoordig mannen- en vrouwenkleding," vertelde de CEO aan de pers, eraan toevoegend dat het de bedoeling is "om grote winkels te creëren, tussen de 700 en 1.000 vierkante meter". Dit omvat onder andere de uitbreiding van de Celio-winkels, die in de toekomst damescollecties zullen aanbieden onder het merk "be camaïeu", naast het bestaande mannenaanbod. Van de 12 winkels die momenteel gepland zijn, zullen er 10 geïntegreerd worden in Celio-winkels en zullen er 2 onafhankelijk opereren. Geografisch gezien zullen 11 winkels openen in Frankrijk en één in België, in Brussel. Op middellange termijn, dat wil zeggen in de komende "drie of vier jaar", wil Celio, dat ongeveer 320 winkels in verschillende landen heeft, een netwerk van ongeveer vijftig winkels met het merk Camaïeu opbouwen.