Starbucks introduceert met Starbucks Touch een unieke betaalmethode. Wie in Japan een kopje koffie bestelt kan aan de hand van een telefoonhoesje zijn of haar koffie betalen.
Voor de ontwikkeling van Starbucks Touch sloegen het Japanse kledingmerk Uniform Experiment en de koffieketen de handen in elkaar. Door een chip in het hoesje te verwerken kan je betalen door je smartphone eenvoudigweg langs een scanner te halen. Dankzij de bijhorende applicatie verloopt ook je bestelling geautomatiseerd. Op die manier hoopt de keten de wachtrijen aan de kassa te verminderen.
Het design is gebaseerd op de alom bekende Starbucks koffiebekers en voorlopig uitsluitend verkrijgbaar voor iPhone 6. Of de nieuwe technologie ook bij ons toegepast zal worden is niet duidelijk.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?