Lidl gaat deze zomer de vuile was doen van honderden kinderen die met de jeugdbeweging op kamp vertrekken. Zo wil de hard discounter vieren dat zijn wasmiddel Formil Color door Test-Aankoop werd uitgeroepen als beste. Jeugdbewegingen kunnen zich vanaf deze week inschrijven voor de actie.

Onlangs werd Formil Color door consumentenorganisatie Test-Aankoop tot beste wasmiddel verkozen en dat wil Lidl vieren. Daarom zal de hard discounter deze zomer de vuile was doen van honderden kinderen die met de jeugdbeweging op kamp vertrekken. Vlak voor het vertrek ontvangen de kinderen een persoonlijke ‘stinkzak’ waarin ze hun vuile kleren tijdens het kamp kunnen stoppen. Elke ouder krijgt een persoonlijke code die gelinkt is aan de zak. Op de voorlaatste kampdag haalt een team de ‘stinkzakken’ op en krijgen de vuile kleren een grondige wasbeurt. Wanneer de ouders hun kinderen aan het einde van het kamp ophalen, krijgen ze dus naast een - wellicht - vuil kind een stapel propere kleren terug.

“Met deze wedstrijd willen we ons wasmiddel Formil Color vieren, dat door consumentenorganisatie Test-Aankoop als beste werd verkozen. En hoe kunnen we dat beter doen dan ouders te helpen met de vuile kleren van hun kroost te wassen?”, vertelt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl.

Alle jeugdbewegingen kunnen aan de wedstrijd deelnemen. In totaal zullen er tien kampen geloot worden. De wedstrijd loopt tot en met zondag 1 juli 2018 om 17u00. Inschrijven kan op: www.lidl.be/stinkzak.