- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl en Ferrari zijn merken met inhoud, die trots en energie oproepen bij de Britse consument. De twee werden daarom uitgeroepen tot “meest begeerlijke” merken in het Verenigd Koninkrijk door het onderzoeksbureau Clean.
Zowel Ferrari als Lidl spelen een duidelijke rol in het leven van de consument en wekken positieve emotie en erkenning op, klink het. Dat Lidl naast Ferrari komt te staan is opmerkelijk. De supermarktketen is dan ook 80% aantrekkelijker geworden als merk, zegt de Brands Desire-studie, waar 60.000 Britten aan deelnamen. “Veel van de merken die dit jaar sterk gestegen zijn, deden dat omdat ze bewezen dat ze een merk met inhoud zijn in een cynische maatschappij. Wanneer iedereen cynisch is, scoren authentieke merken beter”, zeggen de onderzoekers.
De focus op kwaliteit en lage prijzen verklaren het succes van Lidl. Ferrari is dan weer het ultieme luxemerk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?