- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl België zendt 6 november zijn allereerste tv-spot uit. Een nieuwe stap, die de ontwikkeling van de communicatiestrategie van de discounter verderzet.
Lidl was al sterk aanwezig op social media en gaat nu ook inzetten op televisie met een spot die uitgezonden wordt op zowel VTM, 2BE, Vitaya, Vier, Vijf, Njam!, Foxlife, National Geographic, Acht als Libelle TV.
“We hebben de voorbije twee jaar intensief aan onze winkels gewerkt”, motiveert woordvoerder Pieterjan Rynwalt de keuze voor tv. “Het assortiment is veel ruimer en Belgischer, we verkopen meer verse producten, de winkels zijn inmiddels ook een pak aangenamer,… Kortom, we zijn klaar om de mensen die we via de tv kunnen overhalen om onze winkel binnen te wandelen, ook te overtuigen om dat de week nadien opnieuw te doen.” De tv-spot moet de drempel om een Lidl-winkel binnen te stappen met andere woorden verlagen.
Centraal in de tv-campagne staan de personages Luc en Lionel, een grappig duo dat “avonturen” beleeft in en rond Lidl-supermarkten. "We wilden werken met Belgische sympathieke mensen. Bovendien denken we dat de boodschap beter aankomt met een subtiel vleugje humor”, zegt Julien Wathieu (ook woordvoerder). Die boodschap gaat vooral over de Belgische origine van het Lidl-assortiment, de nadruk op vers en de winkelervaring. Daarmee zet de retailer zijn inspanningen verder om van hard discount naar smart discount te gaan. "Dankzij Luc en Lionel, zullen wij onze nieuwe concept stores , ons assortiment en onze strategie van smart discounter presenteren" zegt Julien Wathieu.
Maar kijkt u vooral zelf naar de reclamespot:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?