- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl zet zijn expansiedrang verder en opende deze week 16 winkels in Servië. Daarmee zet de hard discounter zijn eerste stappen op de Servische markt. Bovendien zullen er tegen het einde van dit jaar nog verschillende vestigingen volgen. Dat meldt Reuters.
Het is eindelijk zover: Lidl verovert de Balkan. Woensdag opende Lidl 5 winkels in Belgrado en 11 verkooppunten elders in Servië. Bovendien zouden er tegen het einde van dit jaar nog meer vestigingen volgen, schrijft Reuters. In totaal investeerde Lidl zo’n 205 miljoen euro in zijn Servische vestigingen. Dankzij zijn expansiedrang bezit de hard discounter ondertussen al meer dan 10.000 winkels in Europa.
Dat Lidl voor Servië kiest, is niet verrassend. Het land is namelijk een belangrijke investeerder en handelspartner van Duitsland. Zo importeerde Servië vorig jaar maar liefst 2 miljard euro aan Duitse waren. Omgekeerd investeerde Duitsland sinds 2000 een gelijkaardig bedrag. Dat de investeringsliefde wederzijds is, benadrukte de Servische president Aleksandar Vucic tijdens de opening van een van de Lidl-winkels in Belgrado. Hij zei namelijk dat zijn land ervoor zou zorgen dat Duitse investeerders de “beste condities” zouden krijgen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?