Lidl haar breidt haar recent gelanceerde webshop verder uit met meer dan 700 wijnen. De prijzen variëren tussen 1,99 en 99,99 euro.

“Omdat de klant centraal staat en die steeds meer online winkelt, is het een absolute must om als retailer online aanwezig te zijn," vertelt Charlotte Van Praet, Project Manager E-commerce bij Lidl. Met die overtuiging startte Lidl in maart 2016 als eerste discounter in België een eigen webshop. Tot op heden kon de klant terecht in de online shop voor een heleboel non-food artikelen waaronder kookgerief, sportkledij, textiel en DIY. Vandaag voegt de supermarktketen een nieuwe virtuele afdeling toe aan haar webshop: wijn.

Het gaat om een indrukwekkende “wijnkelder” van meer dan 700 wijnen en een groot aandeel aan webexclusieve wijnen. De Lidl-klant voortaan terecht op www.lidl-shop.be voor een brede waaier aan wijnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, Chili, Zuid-Afrika, Amerika, Australië en Duitsland. Het gaat van erg goedkope wijnen tot toppers van tegen de 100 euro. “We willen de klant een sterk aanbod aan scherpe Lidl-prijzen bieden," zegt Charlotte Van Praet.

Voor een levering aan huis moet de klant slechts 2,99 euro neertellen. De discounter zorgt er verder voor dat bestellingen binnen de twee werkdagen thuis geleverd worden.

Met de uitbreiding van het online aanbod wil Lidl naar eigen zeggen vooral haar winkelnetwerk versterken. “Zo worden de winkelthema’s verbreed door een breder assortiment online. Online en offline moet elkaar immers aanvullen,” klinkt het.