- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ondanks de invasie van Oekraïne is het Franse merk van schoonheidsproducten L'Occitane van plan zijn Russische winkels open te houden om zijn personeel te beschermen tegen mogelijke vergeldingsacties.
"In dit stadium kunnen wij niet garanderen dat onze 700 werknemers in Rusland niet het slachtoffer zullen worden van represailles als wij onze activiteiten in het land staken. Wij zijn vooral bezorgd om onze werknemers die familie hebben in Oekraïne of van Oekraïense afkomst zijn”, vertelde een woordvoerster van L'Occitane aan de BBC. Het Franse merk heeft daarentegen wel de verzending van goederen naar Rusland stopgezet en zijn investeringsprojecten in het land opgeschort. Hoewel L'Occitane lang niet het enige westerse bedrijf is dat ervoor heeft gekozen in Rusland actief te blijven, riskeert het felle kritiek te krijgen van de consumenten. Een risico dat rivaliserende internationale merken zoals L'Oréal of Estée Lauder niet hebben willen nemen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?