- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nog meer dan bij de categorie babyvoeding doen er zich bij baby care verschillende ontwikkelingen voor, afhankelijk van het segment. Natte doekjes gaan erop vooruit dankzij het COVID-19-effect, terwijl luiers volgens Nielsen bijna 10% in waarde dalen. Consumenten kiezen ook voor andere distributiekanalen.
Het is erg zeldzaam dat een categorie in deze coronatijden erop achteruitgaat, zeker nu bijna alle voedingsrekken populairder zijn dan normaal. Toch is dat het geval voor baby care, dat het afgelopen jaar een daling van 6,2% in waarde optekende, zo blijkt uit Nielsen-cijfers die stopten in oktober 2020. De categorie omvat zowel bad- en doucheproducten voor baby’s, zeep en natte doekjes, als shampoos, lichaamsverzorging en natuurlijk luiers. Het is bovendien het luiersegment, goed voor driekwart van de waarde van deze categorie, dat de positieve curve doet keren: -9,7% in waarde en -7,8% in volume.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?