- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Makro heeft winkelketens als Media Markt en Vandenborre benaderd om de elektronica-afdeling in haar winkels uit te baten. Op die manier wil de retailer het jobverlies te beperken. Dat schrijven de Mediahuis-kranten.
De herstructurering die de Makro-directie enkele maanden geleden aankondigde, houdt in dat de keten zich voortaan enkel nog zal richten op voeding, feest- en decoratie en bouw-artikelen. Makro liet al in juni weten dat het voor andere productcategorieën zoals kledij en consumentenelektronica wil samenwerken met gespecialiseerde partners. Voor die laatste categorie, zou de retailer al gesprekken aan het voeren zijn met elektroketens als Media Markt en Vanden Borre. Dat schrijven de Mediahuis-kranten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
De directie van Makro zit momenteel samen met de vakbonden om op hun vragen te antwoorden. In die gesprekken zou de directie gezegd hebben dat ze voor de uitbating van de elektronica- afdeling al prille gesprekken is opgestart met zulke winkelketens. Die zouden dan op een aparte verdieping, een beetje als bovenbuur van Makro. De bedoeling is dat de externe winkelketens dan het Makro-personeel mee overnemen, waardoor de retailer het jobverlies zou kunnen beperken.
De Belgische directie van Makro en Metro kondigden in juni een verregaande herstructurering aan. Hierbij zouden 505 jobs verdwijnen en wordt de positionering van Metro en Makro verscherpt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?