- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Deze week opent in Charleroi de eerste vestiging van Medi-Market, een nieuwe winkelconcept voor parafarmaceutische producten. Alles wat met gezondheid en verzorging te maken heeft en geen medicijnen is, wordt er verkocht. Dat schrijft zakenkrant De Tijd.
Medi-Market verkoopt vanaf deze week in Charleroi alles van babyshampoo en voedingssupplementen tot lactosevrije voeding. Parafarmaceutica heet dat, een assortiment dat tot nu toe vooral bij apothekers en in drogisterijketens zoals Kruidvat te vinden is. Zij krijgen er zo een geduchte concurrent bij.
Maar Medi-Market heeft zijn eigen aanpak, vertelt oprichter Yvan Verougstraete (ex-operationeel directeur van Delitraiteur) in De Tijd. Met grote winkels van 1.000 m2, een uitgebreid assortiment van 7.000 producten en lage prijzen, hanteert het de aanpak van een grootwarenhuis. En Verougstraete plant ook echt een keten te maken van Medi-Market. Volgend jaar moeten er vestigingen openen in Luik, Brussel, Antwerpen en Gent en tegen 2020 mikt hij op 20 vestigingen.
Niet alleen Verougstraete zelf gelooft erin. Onder andere Jean-Marc Heynderickx, de ex- topman van louis delhaize en Thierry Geerts, de CEO van Google België, hebben geinvesteerd in Medi-Market, weet De Tijd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?