- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Donderdag 1 maart organiseert MediaSpecs het seminarie Media & Communities om de makers van media in de kijker te zetten. Het gaat door van 16u tot 19u in Wiels, Centrum voor Hedendaagse Kunst in Brussel.
“Meer en meer zien we dat succesvolle media erin slagen om een “community” te creëren. Het gaat over het uitbouwen van een mediamerk, daarmee een community te bereiken en die vervolgens te bedienen met allerlei services waarvan het medium enkel de basis is”, legt MediaSpecs uit.
Tijdens het seminarie zijn het de makers van media die aan het woord zijn. Ze lichten hun passie toe met als doel de mediaplanners inzicht te geven in hoe inventief uitgevers zijn om diverse communities te bereiken, van zeer niche tot een breed publiek.
Mike Koedinger, oprichter van Maison Moderne, zal spreken over het ecosysteem, met onder meer een business club die rond het magazine Paperjam is ontstaan. Benoît Rosier, Directeur Marketing & Sales aan lezerskant van L’Avenir, Moustique, Lejde.be, Proximag en Télépocket, is de geknipte persoon om de communities van deze media toe te lichten.
Een debat sluit het seminarie af. Anneke Blanckaert (Gezinsbond - De Bond), Fernand Vanrie (Professional Media Group), Jos Grobben (Roularta Media Group) en Koen De Buck (Cascade Uitgeverij - EOS) bespreken in een panel hun passie om een community te bouwen en te onderhouden. De moderator is Gino Baeck, CEO van GroupM en gepassioneerd communicatiespecialist.
Bekijk het programma en overige informatie op www.mediaspecs.be/media-communities.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?