
Action
Action
Action zag zijn omzet vorig jaar met 21,7% groeien naar 13,8 miljard euro. Het hogere cijfer valt volledig te verklaren door volumegroei, zegt de discounter, die dit jaar ook voor het eerst winkels zal openen in Zwitserland en Roemenië.
Prijsbewuste consumenten vinden steeds meer de weg naar Action. De keten kent een forse omzetgroei van 21,7%, die volledig te danken is aan volumegroei. Prijsverlagingen spelen daarbij een belangrijke rol, zegt Action. De keten verlaagde in het laatste kwartaal van vorig jaar de prijzen van meer dan 650 producten, maar breidde ook uit met 352 nieuwe winkels, wat het totaal op 2.918 brengt in 12 Europese landen. Ook de bestaande winkels trokken meer klanten aan: de like-voor-like omzetgroei bedroeg 10,3%. De non-fooddiscounter trekt zijn groei dit jaar door. In de eerste helft van 2025 is het van plan zijn eerste winkels te openen in Zwitserland, zowel in de Duitssprekende als Franssprekende regio, gevolgd door de opening van de eerste Action-winkel in Roemenië in het najaar. Door de groei is er ook een stevige toename in het aantal personeelsleden. Het bedrijf stelt vandaag een kleine 80.000 mensen te werk (79.681). Vorig jaar kwamen er meer dan 10.000 banen (10.641) bij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?