
Jurgen de Witte
Jurgen de Witte
Meli viert zijn 100e verjaardag door 3 miljoen euro te investeren in de automatisering van zijn fabriek. Het bedrijf streeft er ook naar om binnen 5 jaar de grootste honingproducent van Europa te worden.
100 jaar na de oprichting spreekt Meli duidelijk zijn ambitie uit om de grootste honingproducent van Europa te worden. Om de belangrijke mijlpaal in zijn geschiedenis te markeren, kondigde het bedrijf aan dat het 3 miljoen euro heeft geïnvesteerd in zijn fabriek in Veurne. “Met deze investering gaan we de productie automatiseren”, zei CEO Koen Steurbaut. Hoewel de fabriek momenteel ongeveer 50 mensen tewerkstelt, verzekert Meli dat er geen banen verloren zullen gaan door deze automatisering. Het belangrijkste doel van de investering is het verhogen van de productie. “We gaan meer produceren, met dezelfde teams. We willen meer potten en flessen verkopen. Tegen 2030 willen we de helft meer potten en flessen verkopen dan nu, wat ons de grootste honingproducent van Europa zou maken.”
Om zijn jubileum te vieren kondigt Meli de komende maanden ook een aantal activiteiten aan. Naast een nieuw logo en een nieuwe verpakking, die in een licht retrostijl in de schappen zal verschijnen, lanceert Meli een wedstrijd voor zijn consumenten. Sommige consumenten kunnen een reis winnen naar de kleurrijke bloemenweiden van Mexico, waar onder andere de honing van het bedrijf vandaan komt. Daarnaast lanceert het bedrijf een wedstrijd met 12 miniatuurpotjes van 14-karaats goud, elk ter waarde van 3.000 euro. “Het hele jaar door kun je deze potjes winnen via onze sociale netwerken”, aldus de CEO. “Maar daar kan ik nog niet te veel over zeggen. We zullen ook onze medewerkers huldigen en in september komt de climax met een groot feest in Plopsaland De Panne”, besluit hij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?