- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De speelgoedwinkels van Bart Smit worden in België en Luxemburg voorlopig nog niet omgebouwd naar de formule Intertoys. Het merk mist nog naambekendheid bij de consument, zegt moederbedrijf Blokker Holding.
Vorig jaar kondigde Blokker Holding aan dat het zijn speelgoedwinkelketens Intertoys, Bart Smit en Toys XL zou samenbrengen onder de naam en formule van Intertoys. Daarmee wil de retailer een kostenbesparing realiseren en zich meer focussen op het uitbouwen van één merk in plaats van drie. De merknaam Bart Smit zou hierdoor uit onze winkelstraten verdwijnen.
Blokker heeft de ombouwoperatie van Bart Smit naar Intertoys in België en Luxemburg nu echter tijdelijk stopgezet. Het probleem is dat het nieuwe merk de Belgische consument nog niet veel zegt. "Er is meer tijd en voorbereiding nodig voor het laden van het in België nog relatief onbekende merk Intertoys", aldus een woordvoerder aan het Financieele Dagblad.
Uit een interne nieuwsbrief, die het FD kon inkijken, blijkt dat er voor 1 juli wordt besloten of de Belgische winkels van Bart Smit van naam zullen veranderen of niet. "Als er wordt besloten om voor het najaar om te bouwen naar Intertoys, dan zou deze ombouw uiterlijk 1 oktober gereed zijn", staat in de nieuwsbrief.
Ondertussen gaat Intertoys wel door met de voorbereidingen voor de lancering van de website Intertoys.be, die op 4 juli live moet gaan.
Ook in Nederland verloopt de ombouw van Bart Smit naar Intertoys niet zonder slag of stoot. Verschillende Intertoys-franchisenemers zien het niet zitten dat een Bart Smit-winkel in hun verzorgingsgebied omgebouwd wordt, en trokken daarop naar de rechter. Hierdoor is de 'brand switch' in de betwiste gebieden voorlopig opgeschort.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?