MyPrice
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
MyPrice
MyPrice heeft zijn filiaal in Boom alweer gesloten. De keten heeft nu nog drie winkels in ons land. De ambitie was er tien te hebben bij het begin van het jaar. “De bedoeling is wel nog altijd een keten uit te bouwen in België.”
De winkel van de Russische discounter op de Varkensmarkt in Boom is sinds half december dicht. Er waren te weinig klanten, zegt uitbater Pavel Lymarev aan Gondola. “Iedereen van onze klanten vond het jammer, maar het was moeilijk om mensen naar onze winkel te krijgen. Er was te weinig zichtbaarheid. De strategie van MyPrice is om met mond-aan-mond-reclame een community uit te bouwen, maar dat bleek bij ons moeilijk. We verkopen veel niet-merkproducten van een kwaliteit die veel mensen acceptabel vinden en die we aan heel lage prijzen verkopen, maar het is niet altijd makkelijk om mensen te overhalen om ze te kopen. Het is ook een locatie waar op korte tijd verschillende winkels sloten (voorheen zaten er onder meer een Proxy Delhaize en een Spar, nvdr). Misschien rust er een vloek op. De winkel in Boussu doet het wel echt goed. Daar zijn ze goed vertrokken. Het is de bedoeling om op de twee andere locaties (Deurne en Opwijk, nvdr) te kijken hoe het gaat."
Daarmee kan MyPrice zijn ambities – tien winkels in België tegen begin 2025 en ook plannen om naar het buitenland te gaan – niet waarmaken. Het bedrijf zou wel een winkel te willen heropenen in Boom, op een kleinere locatie, al kan Lymarev dat niet bevestigen. “Ze hebben me dat aangeboden, maar ik zie nog wat er gebeurt. Het is wel nog altijd de bedoeling om van MyPrice een echte keten te maken in België.” Het filiaal in Boom was het derde van MyPrice dat opende in ons land, na Opwijk en Boussu. De winkel ging pas eind februari vorig jaar open. In Boom had MyPrice aanvankelijk een probleem met vergunningen. MyPrice, de nieuwe naam waaronder de Russische discounter opereert, is onderdeel van de Russische groep Svetofor, die vooral in Rusland en Oost-Europa actief is. Ook voorganger Mere ging met grote ambities van start, met openingen in Spanje en het Verenigd Koninkrijk, maar moest toen zijn winkels weer sluiten. Door de spartaanse inrichting, met producten op palletten, en een heel beperkt aanbod is het maar de vraag of MyPrice veel kans heeft om te overleven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?