- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische boodschappenapplicatie myShopi trekt naar het buitenland. Moederbedrijf BD myShopi heeft een akkoord bereikt met Mediapost (Groupe La Poste) voor de commercialisatie van het platform in Frankrijk, Spanje, Portugal en Roemenië. In elk land zal myShopi gelanceerd worden onder een andere naam.
MyShopi wordt in België al enkele jaren gebruikt als app en website voor alles wat met winkelen en promoties te maken heeft (kortingsbonnen, klantenkaarten, boodschappenlijstjes en folders). Vanaf nu wordt het volledige digitale promotieplatform ook internationaal gecommercialiseerd via licenties, waardoor buitenlandse bedrijven het onder een eigen naam verder kunnen ontwikkelen.
Mediapost International en SOGEC (beiden onderdelen van het Franse Groupe La Poste) zullen als eersten het platform internationaal op de markt brengen. In Frankrijk gebeurt dat alvast onder de naam ‘Quoty’. "Door verder te bouwen op de bestaande app en website profiteren wij van alle troeven van myShopi, maar dan zonder zware investeringen en ontwikkelingskosten”, licht Bernard Plé (Algemeen Directeur Mediapost) toe.
De nieuwe app vertrekt echter niet van nul. Mediapost en SOGEC nemen de consumer base over van Plan Courses, de huidige Franse myShopi app die al anderhalf miljoen keer gedownload werd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?