- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Spaanse groep Inditex, die internationale expansie nastreeft met merken als Zara, Pull and Bear en Massimo Dutti, heeft gedurende het eerste kwartaal van 2012 een stijging van zijn nettowinst genoteerd ter grootte van 32% naar 944 miljoen euro voor al zijn merken samen. De omzet voor de wereldwijde nummer één op kledinggebied liet ook een verbetering zien en steeg met 17% naar 7,239 miljard euro.
De groep bezit nu 5.693 winkels in 85 landen over de hele wereld. Onlangs is Inditex begonnen met een uitbreidingsproject van zijn hoofdkantoor in Arteixo, waar 70.000 m2 worden toegevoegd aan de bestaande 90.000 m2. Het bedrijf heeft ook een perceel van 300.000 m2 gekocht in Guadalajara voor de constructie van een internationaal logistiek centrum. Het gaat om een investering van 450 miljoen euro. Inditex voorziet een sterke groei in het derde kwartaal.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?