- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf 1 mei komt de Nederlander Erik van de Ven aan het hoofd van brouwerij Alken-Maes. Hij vervangt de huidige managing director Pascal Gilet, die de West-Europese activiteiten (België, Portugal, Zwitserland, Finland en Ierland) van moederbedrijf Heineken gaat leiden.
Van de Ven werkt al 13 jaar voor Heineken, maar had tot voor kort niet veel te maken met ons land. Zo was hij landmanager in Taiwan en sinds 2010 is hij als Global Sales Capability Director verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van wereldwijde salesprogramma's van de groep.
De Nederlander heeft nu de taak om de lijn van zijn succesvolle voorganger door te trekken en ervoor te zorgen dat Alken-Maes zijn rol als challenger op de Belgische markt blijft waarmaken. “Ik zie het als een enorme uitdaging om Alken-Maes te vervoegen, en om samen met het team de prima resultaten die de voorbije jaren zijn neergezet, nog verder te versterken”, zegt van de Ven daar zelf over.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?