- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Na een lange stemprocedure hebben de leden Stichting Marketing, een jury van professionele marketeers, de Master Marketers en de lezers van Trends/Tendances Nils van Dam (SVP Marketing bij Unilever) gekozen tot Marketer of the Year 2011. Hij nam het op tegen Sabine De Veilder (Marketing Director bij Pepsico), David Merzel (Country Manager bij Microsoft Belux) en Joachim Rubin (Marketing Director bij Bel Belgium).
Dit jaar, voor de 18e editie, had de jury besloten een extra selectiecriterium in te voeren: “Visie op duurzame ontwikkeling”. Hierin ligt volgens de juryleden de komende jaren een van de belangrijkste uitdagingen voor marketers.
Rosette Van Rossem licht toe: "Wij hadden vier voortreffelijke genomineerden. Elk had zijn of haar merk(en) echt goed naar voren gebracht en wij zijn onder de indruk van hun zorg om de consument centraal te stellen in hun benadering. De selectie is dit jaar bijzonder moeilijk geweest, omdat wij hadden besloten slechts één Marketer of the Year the kiezen in plaats van een Franstalige en een Nederlandstalige, zoals in het verleden. Deze werkwijze verhoogt natuurlijk de waarde van de prijs en beantwoordt beter aan de economische werkelijkheid: Voor de marketers is België één grote markt. "
Nils heeft indruk op de jury gemaakt met- zijn vermogen om de werkzaamheden van zijn teams op de gekozen prioriteiten te concentreren, hoewel het daarbij soms om lastige keuzes gaat.- de integratie van duurzame ontwikkeling in zijn marketingbeleid voor de lange termijn. Voorbeeld: het project ‘Calvé Mayonaise’ waarbij eieren gebruikt werden van kippen in de vrije uitloop. Hij heeft het project succesvol in alle Europese landen geïmplementeerd.- zijn prestaties in het kader van de sociale en digitale media.- het feit dat hij de verantwoordelijkheid voor de marketing van Unilever-producten opnieuw naar België heeft gehaald zonder de voordelen te verliezen van het leerproces van een samenwerking op Benelux-niveau.
De Marketer of the Year zal officieel worden gehuldigd op het Internationaal Marketingcongres dat op 2 en 3 december aanstaande gehouden zal worden rond het ambitieuze thema “No Guts, no Glory”.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?