- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nils van Dam stapt op als topman van Unilever België & Luxemburg. Hij verlaat het bedrijf en wordt opgevolgd door Sophie Souied, huidig VP Marketing Foods voor Unilever Frankrijk.
Na 31 jaar dienst heeft Nils van Dam besloten om Unilever te verlaten. Hij trad in 1985 in dienst bij Unilever op de Spreads-afdeling in België. Tijdens zijn carrière vervulde hij diverse marketing- en CD-functies binnen Spreads, Foods, HPC en Refreshment, om in2011 General Manager van Unilever België en Luxemburg te worden.
Tot vandaag, want van Dam heeft besloten Unilever (in onderling overleg) te verlaten. Hij zal in zijn functie van Country Manager opgevolgd worden door Sophie Souied, die momenteel Vice President Marketing Foods is voor Unilever Frankrijk. Zij start per 1 juni in haar nieuwe functie. De overdracht start vanaf 1 mei.
In een intern bericht, bedankt Unilever Nils van Dam voor zijn geleverde diensten. “In de afgelopen jaren slaagde Nils erin een competitievere organisatie in België neer te zetten die de synergiën in de Benelux-organisatie optimaal benut. Daardoor bevindt de Belgische business zich in de juiste positie voor toekomstige groei. Nils was een ervaren en gedreven leider voor het Belgische team en een gewaardeerd lid van het directieteam van de Benelux. (...) Graag bedanken wij Nils voor zijn jarenlange toewijding aan onze business en heten we Sophie welkom in haar nieuwe functie."
Nils van Dam was één van de leidende figuren in Belgische merkenwereld. Hij was één van trekkers van merkenfederatie BABM en lid van de Steering Committee van The Retail Society, de business club voor retailers en merken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?