- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De zuiveldessertcategorie is op dreef. In het afgelopen jaar heeft ze een omzetstijging van 8,5% opgetekend, dankzij een hogere gemiddelde prijs dan een jaar geleden. Roomdesserts blijven het belangrijkste product in de categorie, vóór de mousses, die een goed jaar kenden, en de rijstpudding.
De categorie zuiveldesserts staat niet regelmatig in de schijnwerpers. Hoe dat komt? De volumes zijn betrekkelijk stabiel van jaar tot jaar en er komen weinig innovaties op de markt, behalve misschien in bepaalde nichesegmenten, en dus eerder premiumdesserts of desserts die deel uitmaken van de nieuwe consumptiegewoonten. In 2021 echter deed de categorie meer dan haar best. De omzet is op jaarbasis met 8,5% gestegen (P10, Nielsen-cijfers op 10 oktober 2021), voornamelijk dankzij een prijsstijging van 7,6%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?